Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009
ΟΙ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΑΚΟΥ....
«Γουίλλυ;»
«Ναι εγώ είμαι. Γύρισα»
Έτσι επιστρέφει στο σπίτι του εκείνο το βράδυ ο περιοδεύων πωλητής Γουίλλυ Λόμαν, ύστερα από μια κουραστική μέρα.
Και με αυτές τις δύο ατάκες στο μυαλό του, ξεκίνησε να γράψει το θεατρικό έργο «Ο θάνατος του εμποράκου» ο Άρθουρ Μίλλερ.
Βλέπετε, το αίμα νερό δε γίνεται και οι περιπέτειες του εμποράκου ζωντάνεψαν μνήμες. Το έργο το είχα ξαναδεί πριν πολλά χρόνια, αλλά τώρα έπαιζε ένας εξαίρετος Θύμιος Καρακατσάνης.
Κάθε χαρακτήρας σ΄αυτό το έργο αναδύεται ολοκληρωμένος και ηχηρός.
Ο Γουίλλυ Λόμαν, ένας ηλικιωμένος εμπορικός πωλητής που τρέχει στις διάφορες πολιτείες , αλλά εκείνα τα «ασταθή» της δουλειάς τον συντρίβουν. Δε μπορεί να το δεχτεί, «δεν είμαι τιποτένιος» κραυγάζει όταν όλα φαίνεται να γκρεμίζονται.
Ο μεγάλος του γιός ο Μπίφ, άψυχος, καταπιεσμένος, αποτυχημένος ,ανίκανος να βγάλει χρήματα, γεμάτος μίσος για το πατέρα του. Ο άλλος γιός, ένας φτηνός γυναικάς.
Η Λίντα, σύζυγος του εμποράκου, γεμάτη φροντίδα για το κουρασμένο άνθρωπό της. Όταν στο τέλος ο Γουίλλυ βρίσκεται πλέον στο περιθώριο και απολύεται από τη δουλεία του, εκείνη απευθύνεται στα παιδιά της, παρακαλώντας τα δείξουν συμπόνια στο πατέρα τους.
« Δεν είπα πως είναι άγιος. Είναι όμως άνθρωπος κι αυτός. Και του συμβαίνει κάτι τρομερό. Χρειάζεται προσοχή. Δε θα τον αφήσουμε να πάει σαν το σκυλί» τους λέει.
Τα όνειρα και η πραγματικότητα συμπλέουν με το παρελθόν και το παρόν και αυτό το «μείγμα» το παρουσιάζει αριστουργηματικά ο Μίλλερ με τους ήρωές του.
Όλα είναι τόσο συνηθισμένα και τόσο καθημερινά…. Ψευδαισθήσεις της ζωής….
Ο Γουίλλυ προσπαθεί να λυτρωθεί από τη δική του αποτυχία, ενθαρρύνοντας το μεγάλο του γιό να φτιάξει τη δική του δουλειά, βέβαιος ότι θα το πετύχει.
«Όχι δέκα χιλιάδες δολάρια, δεκαπέντε θα του ζητήσεις, ούτε ένα λιγότερο. Αν πέσει κάτι κάτω, μη σκύψεις να το σηκώσεις» τον συμβουλεύει όταν πρόκειται να πάει να ζητήσει δανικά. Να είναι εντυπωσιακός, ντυμένος με κουστούμι και γραβάτα για να είναι «αρεστός». Αποτυχία.
Τραγικό το τέλος. Ο Γουίλλυ απογοητευμένος, νιώθοντας πλέον άχρηστος, τελειωμένος, κυνηγά ο ίδιος το τέλος της ζωής του.
Βαρύ το έργο του Μίλλερ. Έφυγα με μαυρισμένη τη ψυχή μου. Και προσπάθησα να συνέλθω σε ταβέρνα των Εξαρχείων με καλή παρέα, μπόλικο κρασί και καλό φαγητό.
Όμως λόγω « εμπορίου», δε μπορώ να μη σκέφτομαι την αγωνία και τη ζημία που υφίστανται οι έμποροι, λόγω της συνεχιζόμενης εδώ και καιρό απεργίας των λιμενεργατών στο Πειραιά.
Λίγες μέρες πριν τις γιορτές, θα έπρεπε τα εμπορεύματα να βρίσκονται στα ράφια και τις βιτρίνες των καταστημάτων. Και όμως για καθαρά στενούς συντεχνιακούς λόγους οι απεργοί
κρατούν μια ολόκληρη αγορά σε ομηρία. Θέλουν να μη χάσουν το χειρισμό λειτουργίας της προβλήτας των κοντέινερς από τα δικά τους χέρια. Να έχουν την αποκλειστική επιλογή της σειράς εκτελωνισμού και παράδοσης των κοντέινερς για εύλογους λόγους και τον καθορισμό υπερωριών που συχνά δεν εκτελούνται.
Ας τα βγάλει τώρα πέρα η κυρία Λούκα που πριν τις εκλογές έβγαινε στα κανάλια και δήλωνε με αυστηρό και υπερήφανο τρόπο ότι η σύμβαση με τους Κινέζους θα αναθεωρηθεί.
Ας διώξουμε λοιπόν και αυτούς, όπως διώξαμε και πολλές άλλες μεγάλες ξένες εταιρίες και μετά να δούμε τι θα κάνουμε με τους ανέργους που θα προκύψουν.
Αφιλόξενη χώρα για επενδύσεις η Ελλάδα , λένε οι Διεθνείς Οργανισμοί Αξιολόγησης. Γραφειοκρατία, διαφθορά, πολυνομία, ξεροκεφαλιά, αυτά χαρακτηρίζουν τη….. προσπάθεια προσέλκυσης ξένων επενδύσεων.
Κατά τα άλλα, το να ρητορεύουμε ανοήτως, άλλο τίποτα……
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
34 σχόλια:
Από ρητορείες, άλλο τίποτα Λεοντόκαρδε!
Ποιος ξέρει; Ίσως τελικά, κάποιοι να το έχουν σαν προσωπικό τους στόχο να καταστρέψουν την Ελλάδα.
Ήδη κάνουν αρκετά καλή δουλειά!
Γιατί ο συνδυασμός αυτών που δεν κάνουν το σωστό, μ' αυτούς που απλά δεν κάνουν τίποτα, είναι σίγουρα καταστρεπτικός!
Καλημέρα και καλή βδομάδα.
Με καθυστέρηση μιας εβδομάδας ( ό ένας απ'ατον άλλον)είδαμε το ίδιο υπέροχο έργο! Ίδια συναισθήματα, παρόμοιες συνέχειες μετά την παρακολούθηση της θεατρικής σκηνής...(σχετικό πόστ ανέβασα ακριβώς και 'γώ πριν μια εβδομάδα)
Καλημέρα και καλές παρακολουθήσεις στις θεατρικές σκηνές της πόλης μας...
Καλημερα!
Τη νιωθω την αγωνια σου, καθως επιχειρηματιας μικρος ειναι κι ο συντροφος μου και το αγχος μας γενικοτερα δεν περιγραφεται!
Ομως, οι λιμενεργατες εχουν δικιο! Η συμβαση αυτη ειναι καθαρο ξεπουλημα και αν μιλαμε για ανεργεια, σκεψου τι ανεργεια θα προκυψει με την επελαση των κινεζικων προϊοντων στην αγορα, σε βαθμο δεκαπλασιο απο πριν, οποτε τα ελληνικα μαγαζια θα αντιμετωπισουν τεραστια κριση και ελαχιστα νομιζω θα ανταπεξελθουν και θα βγουν αλωβητα...
ΠΡΕΠΕΙ να γινει επαναδιαπραγματευση αρκετων ορων και αν κοπει εστω και ενα τιμολογιο η συμφωνια επικυρωνεται...για αυτο το λογο οι εργατες επιμενουν...δυστυχως δεν νομιζω οτι θα βγει κατι...ερχονται γιορτες και η αγορα θα πεθανει αν δεν παρει αυτη την εορταστικη ανασα, οποτε αναγκαστικα καποια στιγμη η απεργια θα ληξει και νομιζω χωρις αποτελεσμα...
Ιδωμεν...
Γεια σου Λεοντόκαρδε,
Θα θυμάσαι πριν από λίγους μήνες έγραψα πάνω-κάτω αυτό που γράφεις εσύ σήμερα. Οταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού με σικέ διαδικασίες έδειχνε την έξοδο σε 2 από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον πλανήτη (την πρώτη Shell και την τέταρτη BP), είχα γράψει ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο λάθος της ΝΔ. Ηταν σαν να λέει "εμείς υπηρετούμε τους δικούς μας με όποιο τρόπο χρειαστεί". Εδιωξε επανδύσεις και αποθάρρυνε και άλλους να ερθουν. Τώρα βλέπουμε το ίδιο έργο. Συμφωνώ με την Butterfly ότι η σύμβαση δεν είναι τέλεια, αλλά δεν επιτρέπεται να μην υπάρχει μία συνέχεια στο κράτος. Δεν μπορεί κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση να αλλάζουν τα πάντα. Δεν μπορεί ο κάθε επιχειρηματίας, κυρίως μικρός, με το ένα μαγαζάκι του, να βρίσκεται ξαφνικά μπροστά στην καταστροφή επειδή το κράτος δεν τιμάει την υπογραφή του.
Δυστυχώς Λεοντόκαρδε το κράτος μας δεν λειτουργεί σωστά. Ο καθένας κάνει αυτό που νομίζει σωστό, χωρίς σχέδιο, πρόγραμμα συννενόηση με κανέναν άλλον. Και όταν αλλάζει η κυβέρνηση αλλάζουν...τα πάντα.
Lilith μου ξέρεις πιστεύω οτι τελικά το μόνο που κληρονομήσαμε απο τους αρχαιούς υμών προγόνους, είναι να τρωγόμαστε μεταξύ μας, όπως ακριβώς έκαναν και εκείνοι.
Ενώ είμαστε ένας λαός που όταν το θελήσει μπορούμε να κάνουμε θαυματα.
Έχω πλέον πιστεί οτι αυτά που συνεχώς βλέπουμε είναι η μοιρα της χώρας μας.
kariatida 62, μα τι σύμπτωση είναι αυτή και σε ότι αφορά το έργο και το ....κατοπινό ξέσμασμα !!
Είδα αμέσως την ανάρτησή σου με όλες τις φωτό που πέρασες.
Πράγματι φέτος αποφάσισα να αφιερώσω αρκετά βράδια στο θέατρο, πράγμα που κάποτε παλιότερα έκανα.
Άρχισαν ήδη τα περισσότερα θέατρα. Θα δούμε λοιπόν.
Πεταλούδα μου, νομίζω οτι το θέμα δεν είναι απόλυτα όπως το περιγράφεις. Καταρχήν το λιμάνι θα είναι χώρος μεταφόρτωσης των κινεζικών εμπορευμάτων που θα πηγαίνουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο στην Ελλάδα.Που να απορροφήσει η αγορά μας τέτοιες ποσότητες;
Όσο για τους λιμενεργάτες- το ξέρω και το γράφουν και οι εφημερίδες- θέλουν κυρίως να διατηρήσουν τα προνόμιά τους. Ορίζουν εκείνοι ποιό κοντέινερ θα παραδοθεί,πέρνοντας τις μίζες τους απο τον ενδιαφερόμενο που βιάζεται. Κανονίζουν τις βάρδιες με τις υπερωρίες και για τους μόνιμους και για τους εφεδρικούς εργάτες, υπερωρίες που γίνονται στα...σπίτια τους!! Γιαυτό έχουν και τόσο μεγάλους μισθούς.Αυτά θέλουν να διατηρήσουν.
Τώρα εάν κάποιοι οροι της σύμβασης χρειάζονται αναθεώρηση, αυτό είναι έργο της κυβέρνησης, η οποία όμως φταιει γαιτί προεκλογικα τους ξεσήκωσε και ενίσχυσε τις επιδιωξεις τους. Αυτό δίχως να απίρνω κομματικές θέσεις.
Θα δούμε λοιπόν τι θα γίνει τώρα.
Αγαπητέ μου NdN, δυστυχώς έτσι είναι όπως τα λες. Αλλάζει η κυβέρνηση, αλλάζουν όλα, λες και δεν υπάρχει κράτος. Σπάνια σεβασμός στις αποφάσεις της προηγούμενης ηγεσίας. Αλλάζει υπουργός, αλλάζει επιτελείο, και συχνά τακτική και ας ανήκει στην ίδια κυβέρνηση.Δες τι γίνεται στα θέματα της παιδείας.
Βγάζουμε κάθε τόσο νόμους για προσέλκηση ξένων επενδύσεων, αλλά με τη νοοτροπία μας, οι ξένοι ή αποσύρονται όταν διαπιστώσουν τις γραφειοκρατικές δυσκολίες,ή φεύγουν ύστερα πο λίγα χρόνια.
Λες και έχουμε καμιά βιομηχανία εμείς εδω.
Κακομοιριά έχουμε, διαφθορά,δυσκαμψίες.
Για τα του λιμανιού απαντάω και στη Butterfly.Η κυβέρνηση να αναλάβει την επανεξέταση όρων ,αλλά το λιμάνι επιτέλους να ανοίξει. Διάβαζα πόσα επί πλέον χρήματα κοστίζει στο ελληνικό δημόσιο ο τρόπος που λειτουργεί το λιμάνι και που θέλουν να τον διατηρήσουν οι λιμενεργάτες.Κάθε τάξη τα συμφέροντά της και οχι συνολικά αυτά της κοινωνίας μας.
δεν έχει σχέση με τη απεργία στο λιμάνι μα πρόσφατα βρέθηκα μαρούσι. δούλευα χρόνια κοντά στην αγορά. μετά το μωλ και έχοντας να πάω κάνα χρόνο μου έκανε απίστευτη εντύπωση το φαινόμενο να μετρώ τουλάχιστον τριάντα καταστήματα άδεια προς ενοικίαση.
καλησπέρα σου.
Bασίλη, που να δεις τι γίνεται στη δική μου περιοχή. Πολλά άδεια καταστήματα και όταν ξαναενοικιαστούν, δεν αντέχουν πάνω απο κανένα χρόνο!! Κρίση μεγάλη και φοβάμαι και τα χειρότερα.
Καλό βράδυ.
Δεν διαφωνω στο οτι υπαρχει μεγαλη διαφθορα και εκει, ειδικα στον τομεα των τελωνειακων, εκτελωνιστων κτλ. Η συμφωνια εχει τεραστια κενα σε θεματα οχι τοσο αποδοχων κτλ, αλλα αν μπεις εδω http://butterfly-butterflysworld.blogspot.com/search?updated-max=2009-10-22T12%3A10%3A00%2B03%3A00&max-results=7
θα καταλαβεις για ποια πραγματα λεω πως πρεπει οπωσδηποτε να αναθεωρηθουν. Δυστυχως ομως, κατι τετοιο ειναι επι της ουσιας ανεφικτο. Η συμφωνια εχει υπογραφει και ειναι διακρατικη, οχι μεταξυ Καραμανλη και Κινεζου, ωστε να μπορει να την αρει ο Παπανδρεου, αλλα μεταξυ Ελλαδας και Κινας, οντοτητες δηλαδη ανεξαρτητες απο τα προσωπα που τις κυβερνανε. Αν τωρα οι Κινεζοι δεχτουν να αλλαξουν καποιους ορους θα ειναι ευχης εργον...
Το λιμανι ομως αναγκαστικα θα ανοιξει, σε λιγο θα αρχισουν οι καταγγελιες περι καταχρηστικης απεργιας...
Μπρος γκρεμος και πισω ρεμα. Με το πρωτο τιμολογιο που θα κοπει η συμφωνια επικυρωνεται και δεν αλλαζει. Οσο μενει κλειστο το λιμανι πληττεται η αγορα και πληρωνουμε προστιμα...
Αστα!...
Πεταλούδα μου καλημέρα.
Εάν στη συμφωνία υπάρχουν καταχρηστικοί όροι υπέρ των Κινέζων, θα πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια να τροποποιηθούν όσο αυτό είναι δυνατόν. Θέλουμε ξένες επενδύσεις, αλλα δεν είναι ανάγκη να... κατεβάζουμε και τα παντελονια μας.
Απο την άλλη μεριά, δε χρειάζεται να εκβιάζουμε καταστάσεις αψυχολόγητα. Η Ελλάδα έχει ήδη τεράστια προβλήματα αξιοπιστίας και με την Ε.Ε.,δε μας υπολογίζουνε πουθενά. Και δεν είναι μόνο σε οικονομικά θέματα που έχουμε ανάγκη συμπαράστασης απο μεγάλες δυνάμεις,τους θέλουμε κοντά μας και σε διεθνή πολιτικά θέματα,πχ Σκόπια, Τουρκία, Κύπρο.
Τέλος πάντων, το λιμάνι άνοιξε, κάποιες συζητήσεις αρχίζουν, να πάνε όλα καλά, γιατί η χώρα μας αξίζει καλύτερων ημερών.
Καλημέρα.. την έχω δει μέρες την ανάρτηση σου και δεν έχω αφήσει σχόλιο.. Περνώ κ ξαναπερνώ. Την παράσταση την είχα δει πέρσι.. και είχα κάνει σχετικό ποστ. Και εγώ έτσι έφυγα από το θέατρο με 'μαύρη' τη καρδιά. Πως αλλιώς;; Είναι τόσο τραγικά επίκαιρο το θέμα..
Μερικές καταστάσεις είναι τόσο εμφανές το που οδηγούν..που ότι και να πούμε.. δεν έχει νόημα..
Όλα μια αλυσίδα είναι.. Εκτίναξη της ανεργίας, μείωση προσλήψεων, εργασιακός μεσαίωνας, και άντε να υπαρξει κατανάλωση, οπότε επίπτωση και στην αγορά. Φιλάκια :)
Διαχρονικό το έργο αυτό και ο Καρακατσάνης νομίζω ότι του δίνει σάρκα και οστά!!
Όσο για την απεργία στο Λιμάνι Λεοντόκαρδε, ίσως δεν είναι τα πράγματα τόσο απλά όσο φαίνονται, κανείς δεν ξέρει τελικά τι θα γινει, το γεγονός όμως ότι το λιμάνι του Πειραιά, παραδίδεται κατά το σημαντικό του μέρος στην κινεζική Cosco, εμένα με λυπεί... όσο κι αν μπορεί οι λιμενεργάτες να θέλουν να διατηρήσουν τις κεκτημένες άδικες ίσως υπερωρίες τους, νομίζω ότι αυτή η σύμβαση θα βλάψει όλους μας.
Καλό ξημέρωμα!
:))
Αρτιστάκι μου, φεύγουμε με μαύρη καρδιά απο τη παράσταση. Θα σε διαβεβαιώσω όμως οτι αυτά τα τραγικά συμβαίνουν συχνά στην αγορά, ιδίως οταν υπάρχει οικονομική κρίση, όπως σήμερα.
Φοβάμαι μάλιστα οτι το 2010 θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά για όλους μας, ό,τι κιαν κάνουμε.Δυσρυχώς. Αλλά πρέπει να επιβιώσουμε, μη χάνουμε ελπίδες, έστω κιαν τα όνειρα δυσκολεύονται....
Μαριάνα μου, κανείς δε θέλει να δίνουμε οτιδήποτε ελληνικό σε ξένους.Όμως και δυστυχώς, η λεγόμενη παγκοσμοιοποίηση αυτά τα κακά φέρνει. Τη σημερινή εποχή, αν δεν έχεις "παραγωγή πλούτου" δε μπορείς να επιβιώσεις σα χώρα. Παντού επιδιώκουν συνεργασίες και επενδύσεις,πτοκειμένου να μην υπάρξει ανεργία, αυτό το τόσο μεγάλο κοινωνικό κακό.
Αν η σύμβαση με τους Κινέζους είνα καή, να ανάθεωρηθεί ασφαλώς, αλλά ήδη είπαν οτι όλοι οι νέοι υπάλληλοι θα είναι Έλληνες, πράγμα πολύ σημαντικό.
Τέλος πάντων ας τα βρουν προς όφελος πάντως και της χώρας μας.
Καλή σου ημέρα Leodokarde. To είδα και εγώ το έργο.Θα συμφωνήσω σχεδόν σε όλα όσα γράφεις γι αυτό, διαφωνώντας μόνο στη στάση του μεγάλου γιού, στα συναισθήματα προς τον πατέρα.Δεν είδα μίσος εγώ του μεγάλου γιού, είδα απογοήτευση που ήρθε όταν συνειδητοποίησε πως ο πατέρας μπορούσε εύκολα να "χαριεντίζεται" με τη μικρούλα, νιώθοντας πως προδίδει τη μάνα, αυτήν την εκπληκτική γυναίκα που όπως κι εσύ αναφέρεις ήταν γεμάτη κατανόηση και αγάπη για το σύντροφό της.
Και πως καμμιά φορά αλήθεια, η συμπεριφορά δεν εκφράζει το συναίσθημα και την ψυχή, έβγαινε νομίζω και στο γιό και στον πατέρα.Θα μπορούσα να γράφω ώρες γι αυτό το συγκλονιστικό έργο, όμως σταματώ εδώ.
Αναφορικά τώρα με το λιμάνι, ενώ συμφωνώ για τα προβλήματα που ανακύπτουν για τοςυ εμπόρους, προβληματίζομαι για τον τρόπο επίλυσης και τη σύμβαση με την Cosco.
Πολύ καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι.
Αναφορικά τώρα με το λιμάνι
Πάντα επίκαιρο έργο ...
Ειδικά στις μέρες μας
διδακτικότερο παρά ποτέ !!!
Το χειρότερο είναι πως ο ατομισμός
κι η κοντόφθαλμη λογική στρέφει τον
ένα κατά του άλλου με ζημιά όλων μας !!!
Καλό Σ.Κ. ...
ippoliti νομίζω και οι δύο γιοί, λίγο ενδιαφέρονταν για το πατέρα τους. Ο μικρός, καλά, γκόμενες αναζητούσε. Ο μεγάλος συνεχώς μιλούσε υποτιμητικά για το πατέρα του και φυσικά όταν τον βλέπει να χαριεντίζεται με τις μικρούλες, χάνει κάθε σεβασμό. Και μένει στη μάνα να τους συνεφέρει.
Στο λιμάνι τα πράγματα θα πάνε μάλλον καλά και φανταζομαι να μην υπάρξει πλέον πρόβλημα για τους εμπόρους.
Καλό ΣΚ.
side21 δυστυχώς η εποχή μας είναι γεμάτη απο κοντόφθαλμες λογικές και προπαντός απο τον ατομισμό. Ο καθένας χωριστά κοιτάζει τα απόλυτα δικά του προσωπικά συμφέροντα με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να προκόψουμε.Και αυτός ο παραλογισμός είναι τόσο πολύ δύσκολος να εξαληφθεί.
Πέρασα απλά για μια πρώτη γνωριμία.
Επειδη γουστάρω κάτι Λεοντόκαρδους με τα δικά σου "κακά'
Καλησπέρα!
Ρίκη καλημέρα.
Είδες "κακά" που έχω; Και το κυριότερο, τα ...ομολογώ !!
Σε καλωσορίζω και σύντομα θα σου... έρθω επίσκεψη.
Θα μείνω στο "Θάνατο του Εμποράκου", που πιστεύω ότι είναι ένα αριστούργημα.
Αναρωτιέμαι εάν είσαι ο Λεοντόκαρδος
που "γνωρίζω" από πριν ως "παραφυάδα".
Αν ναι, χαίρομαι πολύ που σε ξαναβρίσκω.
:-)
Βάσσια, οχι δεν είμαι ο....πρώην παραφυάδας!!
Πάντως εγώ σε καλωσορίζω στο μπλόγκ μου.
Κάποια έργα έχουν τη μαγεία να είναι επίκαιρα παντοτεινά. Ενα από αυτά είναι ο "εμποράκος". Θα πρέπει να είναι ενδιαφέρουσα η ερμηνεία με τον Καρακατσάνη. Θα πάω να το δω.
Οσο για την επιχειρηματικότητα είναι πολλά τα στραβά στον τόπο μας. Πιστεύω πως πρώτα θα πρέπει να ξεκινήσουν από τη γραφειοκρατεία που αποθαρρύνει τους ξένους επενδυτές να έρθουν στη χώρα μας.
Για το λιμάνι δεν έχω άποψη γιατί δεν γνωρίζω τα ενδότερα. Πάντως αυτό αναδεικνύει και μια άλλη πτυχή της ζωής μας. Πως δεν πρέπει να εξαρτόμαστε από τα εισαγόμενα προϊόντα. Θα πρέπει να ενισχύουμε την ντόπια παραγωγή. Από αυτή τη ματιά σκεφτόμουν πως ίσως οι καθυστερήσεις του λιμανιού να ενισχύσουν τις πωλήσεις της εγχώριας παραγωγής.
Καλό ΣΚ εύχομαι
Η πρώην parafyada είμαι εγώ....
Μάλλον έτσι όπως το έγραψα δεν το κατάλαβες.
:-)
Καλώς σε βρίσκω.
dyosmaraki να πας να το δεις το έργο αυτό. Κυρίως έχει να κάνει με τις σχέσεις μέσα σε μιά οικογένεια, με τους διαφορετικούς χαρακτήρες αλλά και με τις ανατροπές στη ζωή.
Κοίταξε, οι κινέζοι θέλουν το λιμάνι κυρίως γιά μεταφορτοτικό σταθμό, να έρχονται τα κινέζικα προϊόντα στην Ελλάδα και απο εδώ να μεταφορτόνονται για όλη την Ευρώπη. Αλίμονο, που να αποροφήσει η δική μας καχεκτική αγορά τόσα πολλά κοντέϊνερ.
Τα πολύ στενά συντεχνιακά συμφέροντα των λιμενεργατών χαλάνε τη δουλειά, το ξέρω καλά το θέμα. Εάν υπάρχει κάποιος όρος που δε μας συμφέρει, ας το εξετάσουν, όχι όμως με τέτοια τακτική που δειώχνει επενδύσεις. Αυτές ειναι που δημιουργούν και θέσεις εργασίας, αφού εμείς πια δε παράγουμε τίποτα. Αντίθετα λοιπόν οι καθυστερήσεις στο λιμάνι προκάλεσαν πολλά προβλήματα στην αγορά μας. Ας είναι, το θέμα φαίνεται να λύνεται.
Καλό ΣΚ.
Βάσσια, ναι ναι, εγώ είμαι που κάποτε επικοινωνούσα με τη "παραφυάδα".
Με πάρα πολύ χαρά σε υποδέχουμαι και πιστεύω να τα λέμε.
Καλό ΣΚ.
Ισως δεν είμαι το καταλληλότερο άτομο να μιλήσει για τον διακομετακομιστικό σταθμό των Προϊόντων της Κίνας αφού ομολογώ πως με διακατέχει μια εμπάθεια (το ομολογώ). Θεωρώ πως διάφορες πολιτικές ευνοούν τη διασπορά και την επικράτηση τω Κινέζικων προϊόντων σε βάρος των Εθρωπαϊκών. Δεν θα διαφωνούσα εάν μιλάγαμε για ποιοτικά προϊόντα, όμως μιλάμε κυρίως για ευτελή προϊόντα (δική μου γνώμη φυσικά).
Από την άλλη δεν παραβλέπω φυσικά την αναγκαιότητα να κάνουμε ένα άνοιγμα σε όλες τις αγορές (Κινέζικη με το λιμάνι, Ρωσία με το φυσικό αέριο αλλά στο μέλλον ακόμη και Ινδία - δεν ξέρω με ποιόν τρόπο). Αυτό μακροπ΄ροθεσμα σίγουρα θα μας βοηθήσει λόγω της προνομιακής γεωγραφικής θέσης της χώρας μας.
Τώρα για τα αιτήματα των λιμενεργατών δεν τα γνωρίζω οπότε δεν μπορώ να κρίνω. Εφ΄όσον όμως έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση με τους Κινέζους, θεωρώ πως πλήττεται η αξιοπιστία της χώρας μας με την απεργία των λιμενεργατών και δημιουργούνται πρόσθετα προβλήματα στην τοπική αγορά.
δyosmaraki μου θα συμφωνήσω σε πολλά από όσα λες . Βλέπεις το θέμα της Κίνας και των κινέζικων προϊόντων είναι πολύ μεγάλο. Πάντως πράγματι το λιμάνι μας κυρίως σαν διαμεταφορικός σταθμός θα χρησιμεύει παρά σα εξάπλωση των κινεζικών προϊόντων στη χώρα μας. Βλέπεις ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να έρθουν στην Ελλάδα κινεζικά προϊόντα με νόμιμους ή παράνομους τρόπους, όπως μέσω Ιταλίας ( σκέτη μαφία αυτοί), βαφτισμένα μάλιστα σαν ιταλικά !!!
Από την άλλη μεριά και γενικότερα, η Κίνα αυτή τη στιγμή… τρομοκρατεί οικονομικά μια ολόκληρη Αμερική. Οι Αμερικάνοι τη παρακαλούν να ακριβύνει το νόμισμά της και βάζουν εμπόδια στη εισαγωγή κινεζικών ειδών στη χώρα τους. Πάρα πολλά ευρωπαϊκά προϊόντα από μεγάλους οίκους κατασκευάζονται πλέον στη Κίνα λόγω χαμηλού εργατικού κόστους. Αυτό θα κρατήσει λίγα χρόνια μέχρι να αυξηθούν και εκεί τα εργατικά όπως έγινε πριν χρόνια με την Ιαπωνία.
Οι οικονομικοί κολοσσοί αλλάζουν, κάποτε ήταν Ιαπωνία, Γεράνια, Αγγλία, τώρα Κίνα, Ινδία, Βραζιλία.
Πάντως πράγματι πρέπει να τιμήσουμε τις υπογραφές μας σα χώρα, να βελτιώσουμε όσο είναι λογικό τις συμβάσεις με τους Κινέζους και να πατάξουμε τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά για να έχουμε ξένες επενδύσεις στη χώρα μας. Έτσι θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.
Καλή βδομάδα σου εύχομαι.
Κάνει κύκλους η ζωή Λεοντόκαρδε μου....
Κι' οταν έγραφε το έργο ο Μίλλερ, και πριν, και μετά...
Και πάντα κύκλους θα κάνει...
Και πάντα κάποιοι, οι πολλοί, εμείς δηλαδή, θά'χουμε μιά δίνη μέσα στους κύκλους να παλέψουμε...
Να μη μας καταπιεί!
Αν μας καταπιεί, θα πιάσουμε πάτο.
Αν πιάσουμε πάτο, θα ψάξουμε την επιφάνεια του νερού.
Αν βρούμε την επιφάνεια, ίσως και ν' αλλάξει ολόκληρη η κοσμοθεωρία μας.
Αν αλλάξει ολόκληρη η κοσμοθεωρία μας, ίσως και να γίνουμε σοφότεροι...
"Οτι δεν μας σκοτώνει, μας κάνει πιό δυνατούς"!
Ετσι, δεν λένε;
Το ελληνικό ρητορεύειν πάσις φύσεως μαλακίας και ανιπαρξίας.
Βιολίστριά μου,είμαι σε μιά φάση που η ζωή με αυτά που βλέπω,μου φαίνεται παράξενη, παράλογη,απρόβλεπτη. Δε ξέρω αν κάνει κύκλους η ζωή ή απλά ακολουθεί μιά ευθεία γραμμή. Παρακολουθώ γεγονότα τη περίοδο αυτή που αδυνατώ να κατανοήσω πως είναι δυνατόν να συμβαίνουν.
Θέλω να εκφράσω κάποιες σκέψεις μου, ίσως σε μιά νεά ανάρτηση.
Ταχυδρόμε, απο ρητορίες τίποτα άλλο εδώ που βρισκόμαστε.
Δημοσίευση σχολίου