Δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω άριστα και σε βάθος το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ότι ακόμα ασχολούμαι με αυτό και τις εκάστοτε «βελτιώσεις» του. Συνεπώς θα έλεγα ότι δεν είμαι ένας αξιόλογος κριτής των ρυθμίσεων που συντελούνται στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Ό,τι έχω να πω στηρίζεται σε όσες γνώσεις έχω και κυρίως στη λογική, τη δική μου φυσικά λογική.
Εξάλλου πάντοτε διερωτόμουνα για ποιό λόγο δε μπορούμε επιτέλους να φτιάξουμε ένα σωστό, σύγχρονο και με προοπτική εκπαιδευτικό σύστημα. Κάθε υπουργός Παιδείας της κάθε κυβέρνησης, έρχεται με καλές προθέσεις και εφαρμόζει το δικό του σύστημα, αποκαλώντας το μάλιστα «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» και προκαλώντας κάθε φορά εντάσεις στη κοινωνία μας.
Γιατί δηλαδή δε θα μπορούσαν να μαζευτούν οι πρυτάνεις και οι ασχολούμενοι με την εκπαίδευση ειδικοί με τη βοήθεια Ελλήνων καθηγητών που διδάσκουν σε ξένα πανεπιστήμια μεταφέροντας τις εκεί εμπειρίες τους και να δημιουργήσουν ένα αξιόπιστο σύστημα το οποίο να καταθέσουν για συζήτηση στον αρμόδιο υπουργό;
Ο λόγος όμως που γράφω αυτή την ανάρτηση είναι η έκπληξή μου όταν είδα ότι στις πρόσφατες προτάσεις του υπουργείου για το Λύκειο, το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται υποχρεωτικά για 3 ώρες μόνο στην Α Λυκείου, ενώ στη Β και Γ Λυκείου υπάρχει σαν μάθημα επιλογής η Αρχαία ιστορία.
Στο μυαλό μου ήρθαν οι απαντήσεις που ακούγονται καμιά φορά όταν οι δημοσιογράφοι ερωτούν τους μαθητές τι γιορτάζουμε κάποιες εθνικές επετείους, όπως η 28η Οκτωβρίου ή η 25η Μαρτίου !! Απαντήσεις εκτός τόπου και χρόνου!!
Στα μαθήματα επιλογής των Λυκείων υπάρχουν και κάποιες άλλες «Ιστορίες» όπως Ιστορία των ιδεών και Ευρωπαϊκή ιστορία.
Θεωρώ όμως σαν απαραίτητη την εκμάθηση της ελληνικής Ιστορίας, αρχαίας και νεώτερης και θα την ήθελα να διδάσκεται υποχρεωτικά και στις τρείς βαθμίδες των Λυκείων.
Η Ιστορία δεν είναι απλά κάποιες χρονολογίες στη διαδρομή των εθνών. Αφορούν και περιγράφουν γενικά τη πορεία ενός έθνους μέσα στους αιώνες, προβάλλουν το πολιτισμό και τη κουλτούρα κάθε έθνους, τα χαρακτηριστικά του, τα ήθη και έθιμα, τις λαμπρές ή τις κακές περιόδους της πορείας τους. Θεωρώ ότι η γνώση της Ιστορίας ενισχύει την αυτοπεποίθηση και μέχρι ενός σημείου την συμπεριφορά μας μέσα στη κοινωνία, αποτελώντας «συγκολλητική ουσία» της κοινωνικής συνοχής.
Τέλος πάντων είναι ίσως νωρίς για να κριθούν οι προτάσεις του υπουργείου αν δε δοθούν πληρέστερες πληροφορίες, ιδιαίτερα μάλιστα όταν στα θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οι πρυτάνεις απορρίπτουν συλλήβδην τους σχεδιασμούς του υπουργείου.
Απόψεις και αντιρρήσεις μπορεί φυσικά να υπάρχουν όταν χωρά πολύ μεγάλη συζήτηση εάν τελικά η Ιστορία πράγματι διδάσκει, έθνη και πολίτες, αφού αντικρίζει κανείς τόσα πολλά κάκιστα «επαναλαμβανόμενα» τη σημερινή εποχή. Αυτό όμως δε συνιστά δικαιολογία για την έλλειψη γνώσεων.
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
18 σχόλια:
...................
η αρχή του τέλους!
Όσο λιγότερη ιστορία, τόσο το καλύτερο γι' αυτούς.
Βλέπεις, δεν τους συμφέρει η σύγκριση. :)))
Δυστυχώς όλοι στην παιδεία κάνουν τις "μεταρρυθμίσεις" τους...
Η ιστορία πραγματικά είναι σημαντικό όπλο παιδείας για έναν πολίτη.
Όμως οι εξουσίες παίρνουν τις αποφάσεις, για αυτό και επαναλαμβάνονται τα λάθη.
Φαντάζομαι οτι τα....αποσιωπητικά σου εκφράζουν και τη δική σου έκπληξη για το περιορισμό διδασκαλίας της Ιστορίας !
Αρτιστάκι, νάταν μόνο αυτό η ...αρχή του τέλους ! Εγώ το βλέπω καθημερινά και σε άλλες περιπτώσεις. Τελειώσαμε αν παραμείνουμε μόνο παρατηρητές.
Lilith πάντοτε η έλλειψη ιστορικής μνήμης, το να θέλουν οι άρχοντες να ξεχνάει ο λαός, ήταν μιά άριστη ευκαιρία να περνάνε στη κοινωνία αυτά που σοφίζονται. Διευκολύνονται έτσι τα πράγματα.
Ερατώ πιστεύω οτι οι πολίτες μιάς χώρας θα πρέπει να ξέρουν πολύ καλά την ιστορική της διαδρομή.Το θεωρώ υποχρέωση, αλλά και αναγκαίο για να κρίνει ο πολίτης τη πολιτική μιάς διακυβέρνησης.
Δυστυχώς όμως φαίνεται οτι η εκάστοτε εξουσία διευκολύνεται στο ....έργο της όταν εμείς ξαχνάμε.
Μα με ιστορία κατ' επιλογήν θα ξεκοκκαλιάσουμε τα ιερά και τα όσια.
Το θέμα είναι πως ενώ τα βλέπουμε αυτά,δεν εναντιωνόμαστε.Δεν έχουμε μάθει τα παιδιά μας να το διεκδικήσουν το μάθημα, κι όχι να το δουν σαν ένα λιγώτερο.
Και μετα θα σκούζουμε όλοι μαζί γιατί κατέβασε ο Γκλέτσος τη σημαία απο την ακρόπολη.
δ
Έχοντας σπουδάσει και δουλέψει τόσο σε ελληνικά και βρετανικά πανεπιστήμια μπορώ με απόλυτη σιγουριά να σου πω δεν υπάρχει περίπτωση να βελτιωθούν τα πράγματα όσο κάθε καθηγητής και πρυταννική αρχή θεωρούν το πανεπιστήμιο το προσωπικό τους τσιφλίκι... με όλα όσα αυτό συνεπάγεται
demetrat, θεωρώ κι εγώ οτι η Ιστορία στην Ελλάδα διδάσκεται κατ΄επιλογή των διδασκάλων και σύμφωνα με το τρόπο που αυτή γράφεται στα σχολικά βιβλία. Είναι πολύ δύσκολο η Ιστορία να παρουσιαστεί με απολύτως πραγματικά στοιχεία, να εξηγηθούν καταστάσεις τελείως αντικειμενικά. Είναι ανατριχιαστικό να παρουσιάζονται στα οπαιδιά γεγονότα σύμφωνα με τα πολιτικά πιστεύω του κάθε διδάσκοντος.
Πως θα γέινει διαφορετικά; Μόνο η πραγματική εκμάθηση της Ιστορίας μέσα απο σωρεία βιβλίων όλων των αποχρώσεων μπορεί να μας δώσει μιά καλύτερη παρουσία ιστορικών γεγονότων. Δύσκολο ναι.
Τι να διεκδικισουν τα παιδιά όμως όταν εμείς οι μεγαλύτεροι παρατηρούμε απλά και από μακρυά τα συμβαίνοντα σηεμρα στη χώρα;;
Μικρές ανάσες, θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Εχω και εγώ σπουδάσει σε αγγλικό πανεπιστήμιο και ξέρω πολύ καλά τις διαφορές με τα δικά μας. Τεράστια διαφορά σε κάθε σημείο- σύστημα,υπηρεσίες,τρόπος διδασκαλίας, εκπαιδευτική νοοτροπία κτλ.Και φυσικά καμία σχέση με τα ....συστήματα εκλογής και συμπεριφοράς των καθηγητών. Θα έλεγα μάλιστα οτι έχουν γίνει τσιφίκι τα ιδρύματά μας και των καθηγητών αλλά συχνά και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και των φοιτητών.
Το μάθημα της Ιστορίας το έχουν ήδη τσακίσει. Στα σχολεία διδάσκεται με τόσο αποσπασματικό τρόπο ώστε τα παιδιά να το μισούν.
Ειδικά από την Γ γυμνασίου που ενώ τα παιδιά δεν γνωρίζουν καλά καλά το τι έγινε στην ελλάδα, καλούνται να μάθουν όλη την Ευρωπαίκή ιστορία ως ένα συνοθήλευμα ΜΟΝΟΝ ημερομηνιών και μαχών!!!!
Αν τώρα πάψουν τα παιδιά να διδάσκονται την Ιστορία τότε τι να πει κανείς...εκτός από το ότι κάποιοι επιθυμούν νεολαίους -στραβάδια αποβλακωμένους γκατζετάκηδες δίχως σκέψη και δίχως κρίση....
Καλησπέρα στην παρέα!
Λεοντόκαρδε πια δεν θα λέγεται το μάθημα Ιστορία. Θα λέγεται Αρχαιογνωσία...!!!
Σε λίγο καιρό το να λες την λέξη Ιστορία θα θεωρείται βρισιά, θα υποδεικνύει ανθρωπο σωβινιστή,πατριδολάτρη-εθνολάτρη,που τείνει προς φασιστικές νοοτροπίες!
Σχέδια, σχέδια που εφαρμόζονται εδώ και δεκαετίες είναι αυτά Λεοντόκαρδε.
Θέλουν να αποδυναμώσουν τα μεγαλύτερα όπλα μας...την Ιστορική μνήμη και την γλώσσα!
Και το υλοποιούν βήμα βήμα αλλά σταθερά!
Είναι η μοναδική πολιτική που σταθερά ακολουθούν χρόνια τώρα τα δύο κόμματα εξουσίας της χώρας μας.
Εκεί χαράξανε ενιαία γραμμή και ήδη τόχουν πετύχει...
Αλλά εμείς κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου....άκρα του τάφου σιωπή!!!
Θεωρώ όμως σαν απαραίτητη την εκμάθηση της ελληνικής Ιστορίας, αρχαίας και νεώτερης και θα την ήθελα να διδάσκεται υποχρεωτικά και στις τρείς βαθμίδες των Λυκείων.
Αχ Λεοντόκαρδε, ποιός μας ρωτάει εμάς?
Θλίψη και απογοήτευση εκεί που μας οδηγούν σαν έθνος και σαν λαό!
dyosmaraki είναι όμως απαράδεκτο να καταστρέφεται το μάθημα της Ιστορίας, είτε απο κάκιστα βιβλία, είτε απο κομματικές επιρροές των διδασκόντων.Γιατί δυστυχώς συμβαίνει και αυτό !
Θεωρώ οτι η Ιστορία θα πρ΄πει να διδάσκεται με όλους τους πρόσφορους
τρόπους που προσφέρει μάλιστα η νέα τεχνολογία.
kariatida εκεί οδηγούμαι και εγώ, στο να μη θέλουν οι εκάστοτε κυβερνώντες να μάθουν τα παιδιά μας την ιστορία της πατρίδας τους. Έτσι, να μην ξέρουν απο που κατάγονται, που ανήκουν,τι έχει περάσει, καλά η άσχημα, η πατρίδα τους. Παραποίηση των πάντων. Μα επιτέλους σε τι αποβλέπουν; Στο να δημιουργήσουν ένα λαό απάτριδο;;
Μαριάνα μου χαίρομαι που σε ξανασυναντώ.
Έτσι φαίνεται τελικά, μας θέλουν αμάθητους, άχρωμους υπόδουλους, έτσι μας κουμαντάρουν ευκολότερα.
Δημοσίευση σχολίου