Δευτέρα 24 Αυγούστου 2009

ΤΙ ΛΑΟΣ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ !!!

Λοιπόν , είμαστε κακός λαός εμείς οι Έλληνες.
Περισσότερο πονηροί παρά έξυπνοι .
Μεμψίμοιροι, άσχετα εάν φταίμε εμείς.
Μικρόψυχοι, μίζεροι, κοντόφθαλμοι ,γκρινιάρηδες.
Εγωιστές, τα δικά μας μόνο μας ενδιαφέρουν και αυτά υπερασπιζόμαστε.
Εύκολοι στον ενθουσιασμό και γρήγοροι στην απογοήτευση.
Έτοιμοι πάντα για κριτική, έστω κιαν δεν έχουμε ιδέα του θέματος.

Τώρα γιατί μ΄έπιασε αυτό το…..ντελίριο, κι εγώ Έλληνας είμαι !!

Μ΄έπιασε γιατί διάβασα κάτι που νομίζω ότι πιστοποιεί άλλη μιά φορά τα παραπάνω χαρακτηριστικά μας.

Το Κοινωφελές Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» συμφώνησε με το ελληνικό δημόσιο και ανέλαβε τη δημιουργία πολιτιστικού πάρκου 243 στρεμμάτων στο Φαληρικό Δέλτα.
Οι δωρητές θα διαθέσουν 450 εκατ. ευρώ με μόνη ανταπόδοση να δοθεί το όνομα του μεγάλου εφοπλιστή στο εγχείρημα αυτό, κάτι δηλαδή συνηθισμένο, τιμής ένεκεν για κάθε σημαντικό εθνικό δωρητή.
Στο χώρο αυτό θα στεγαστεί η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας και επιτέλους θα βρεθεί χώρος για τον εμπλουτισμό της με τα σπάνια βιβλία που είναι αποθηκευμένα στο παλιό της κτίριο.

Θέλω όμως να σταθώ στο θέμα της Λυρικής Σκηνής.
Από παιδί 9 ετών παρακολουθώ όπερα, όταν ο πατέρας μου με πήρε κλαίγοντας να με πάει σώνει και καλά στα Ολύμπια, τη δική μας ….περίλαμπρη Λυρική Σκηνή.
Η χώρα μας χρόνια τώρα διαθέτει μόνο ένα λυρικό θέατρο, ενώ στα γειτονικά κράτη υπάρχουν πολύ περισσότερα, για να μην αναφερθώ στις ΗΠΑ, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, όπου σχεδόν κάθε μεγάλη πόλη έχει και το λυρικό της θέατρο.

Και τι δηλαδή Λυρική Σκηνή έχουμε στα τρισάθλια Ολύμπια ; Ένα «κουτί» είναι, με μόνη πολυτέλεια τα πορφυρά του καθίσματα. Μικρή σε χωρητικότητα, στενή η σκηνή για ένα ευπρεπές ανέβασμα μιάς όπερας ιδίως όταν έχει κίνηση πλήθους. Στριμωγμένη η ορχήστρα, στενά τα καμαρίνια των πρωταγωνιστών. Αλλού κάνει πρόβες η ορχήστρα, αλλού η χορωδία, αλλού το μπαλέτο.

Να σπεύσω να επισημάνω εδώ ότι η κατάσταση που περιγράφω ήταν αυτή πριν 7-8 χρόνια. Αν κάτι άλλαξε, τόσο το καλύτερο.
Έχω καιρό να πάω στα Ολύμπια, αν και η αγάπη μου για την όπερα και με ό,τι ακολούθησε, ήταν καταλυτική για τη ζωή μου. Προτιμώ να την απολαμβάνω στο Μέγαρο Μουσικής ή στο Ηρώδειο.

Γιαυτό λοιπόν το τόσο σημαντικό πολιτιστικό έργο, υπήρξαν κόμματα στη Βουλή που έδειξαν όλη τους τη κακομοιριά και τη μιζέρια με τις θέσεις που εξέφρασαν κατά τη διάρκεια συζήτησης για τη ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου.

Το ένα κόμμα κατήργησε την εισηγήτριά του γιατί αυτή ήταν υπέρ της σύμβασης, ενώ η κομματική γραμμή ήταν κατά, γιατί λέει, η σύμβαση αποτελεί « πρωτοφανή συμφωνία » και πιθανόν να υπάρχει «ενδεχόμενο ξέπλυμα χρήματος »!!!
Το άλλο κόμμα έψαξε να βρει σε ποιο ακριβώς σημείο θα μπορούσε να εστιάσει για άλλη μιά φορά την αντιπολιτευτική του μανία. ΄Ετσι βρέθηκε ένα άρθρο όπου κατά τη γνώμη του υπάρχουν « κενά και ασάφειες » !!
Τέλος, και τα συνδικαλιστικά σωματεία της Λυρικής Σκηνής εξέφρασαν αντιρρήσεις και προειδοποίησαν για στάσεις εργασίας !! Κατ΄αυτούς πάλι, " η σύμβαση αφορά την εκποίηση εθνικής περιουσίας και παρουσιάζεται ψευδεπίγραφα ως δωρεά"

Αντί ευγνωμοσύνης που ένας Έλληνας φέρνει τα λεφτά του στη πατρίδα του, κακία, μικρότητα, μιζέρια, φτήνια.

Ακούστε λοιπόν κύριοι πολιτικοί και συνδικαλιστές εργατοπατέρες :

Και εγώ και πολλοί άλλοι Έλληνες πολίτες θέλουμε να απολάυσουμε όπερα, έτσι όπως την απολαμβάνουν οι μουσικόφιλοι άλλων πολιτισμένων χωρών.
Δεν έχετε το δικαίωμα να μας το στερήσετε με τις αρλούμπες που εκστομίζετε.
Να χαρούμε μια παράσταση μέσα σε ένα πραγματικό λυρικό θέατρο, μεγαλοπρεπές, άνετο και όχι στο «κουτί» που μας κλείνουν μέσα σήμερα.
Η όπερα δεν είναι μόνο φωνή, είναι και σκηνικά, και σκηνοθεσία, και κουστούμια και χορογραφία. Είναι και οπτική απόλαυση. Και όλα αυτά χρειάζονται κατάλληλους χώρους.
Θέλουμε μια Λυρική Σκηνή που να προσφέρει όλες τις ανέσεις και τις ευκολίες για μια σωστή , ευπρόσωπη παράσταση.

Αφήστε λοιπόν τη κακομοιριά σας και τη κοντόφθαλμη κριτική σας κατά μέρος και κοιτάξτε να συμβάλλετε κι εσείς στην ολοκλήρωση της δωρεάς του Σ.Νιάρχου.
Μη φοβόσαστε, δε θα σας κατηγορήσει κανείς ότι υποστηρίζετε το μεγάλο κεφάλαιο, τη πλουτοκρατία, ανόητοι.

Στη Σκάλα του Μιλάνου είχα τη τύχη να δω παραστάσεις Μποέμ και Σαμψών και Δαλιλά. Στη Μποέμ, η δεύτερη σκηνή παιζόταν σε δύο επίπεδα. Στο επάνω το Café Momus με τους πρωταγωνιστές και το κάτω ένας δρόμος του Παρισιού με κίνηση πεζών.
Στο δεύτερο έργο, στη τελευταία πράξη, ο Σαμψών με τη δύναμή του γκρεμίζει δύο κολώνες του ναού που πέφτουν κάτω κομματιασμένες.
Τέτοιες παραστάσεις θέλουμε να δούμε. Και με αξιόλογους εκτελεστές, όχι τους μέτριους που συχνά παρουσιάζετε στα Ολύμπια.

Υ.Γ. Αν ….αντέχετε, ακούστε μια άρια από την όπερα Andrea Chenier, έτσι για να κλείσει…ανάλογα η ανάρτηση αυτή. Kάντε υπομονή κι ακούστε το χειροκρότημα που θα θέλαμε κι εμείς εδώ να προσφέρουμε, όταν αποφασίσουν να μετακαλέσουν μεγάλους λυρικούς καλλιτέχνες.
Στη δεξίωση στο πύργο της κόμισσας de Coigny ο ποιητής Α.Chenier προσβεβλημένος από τα ειρωνικά σχόλια των πλούσιων καλεσμένων, δέχεται να απαγγείλει ένα ποίημα για την αγάπη, ενώ καταριέται τον εγωισμό και την απληστία των πολιτικών και των ιεραρχών.
Στρέφεται προς την Κόμισσα και της λέει ότι εκείνη δεν γνωρίζει τι είναι η αγάπη, ξέρει μόνο να ειρωνεύεται.
Η …..συνέχεια της υπόθεσης σε μια νέα Λυρική Σκηνή, εάν ανεβάσουν το περίφημο αυτό έργο.



17 σχόλια:

b|a|s|n\i/a είπε...

είμαστε περίεργος λαός. έτοιμοι για τα χειρότερα και τα καλύτερα. την ίδια στιγμή.

Lilith είπε...

Τόση "εξυπνάδα" και πονηριά και προκοπή δε βλέπουμε!

«ενδεχόμενο ξέπλυμα χρήματος »

Ναι... ενώ στην Ιταλία και δεν ξέρω κι' εγώ πού αλλού, οι Λυρικές Σκηνές χτίζονται από εράνους στην εκκλησία!

Πολύ το ψάχνουμε το φαΐ, Λεοντόκαρδέ μου... και μέχρι να δούμε από τι είναι φτιαγμένο... αν είναι φρέσκια η ντομάτα, αν το λάδι είναι από την Καλαμάτα και αν έχει τίποτα επικύνδινα συντηρητικά μέσα, θα χαλάσει και δε θα τρώγεται!
Και το αποτέλεσμα;
Τόση... εξυπνάδα, πάλι νηστικοί θα μείνουμε! :)))

leondokardos είπε...

basnia ακριβέστατος χαρακτηρισμός του Έλληνα και συμφωνώ απόλυτα.Απλά, ας ήταν περισσότερες οι καλές μας στιγμές.

leondokardos είπε...

Lilith μου, με αυτά τα ....εφόδια θα πορευόμαστε πάντα.
Και είναι πραγματικά κρίμα.
Και στο κάτω κάτω, δεν είναι μόνο το θέμα που έθιξα. Υπάρχουν πολύ σοβαρότερα θέματα, χρόνια τώρα, που μένουν στάσιμα.
Ας μένουμε όμως στα ευχάριστα. Η ζωή είναι μία και μοναδική !

kariatida62 είπε...

ΕΓΩ ΘΑ ΣΤΑΘΩ leondokarde ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΟΥ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΣΟΥ ΝΑ ΣΕ ΠΑΕΙ "ΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ" ΣΤΑ ΕΝΝΕΑ ΣΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΟΠΕΡΑ...ΕΧΕΙΣ ΣΚΕΦΤΕΙ ΕΑΝ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΥΗΣΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΘΕΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΠΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ? ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ? ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΟΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥ! ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΘΡΕΠΤΙΖΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ... ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ!

leondokardos είπε...

kariatida καλοσώρισες.
Χαίρομαι που το βλέπεις έτσι το θέμα.Και προφανώς και εσύ ενδιαφέρεσαι για την όπερα.
Έμένα απο τα 9 μου χρόνια μου έμεινε η αγάπη αυτή, αλλά δυστυχώς στη Λυρική δε πάω πλέον έτσι όπως κατάντησε.
Είναι γνωστό πόσο πάσχει το επίπεδο και το εύρος της παιδείας μας και δυστυχώς ακόμα δε μπρούν να βρουν ένα σωστό σύγχρονο σύστημα.

NdN είπε...

Είμαστε λαός που μας αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας Λεοντόκαρδε. Οταν κάποιος κάνει κάτι καλό θα τον κακολογήσουμε επειδή "σίγουρα το έκανε για κάποιο αντάλλαγμα". Ετσι είμασταν και έτσι θα παραμείνουμε. Φυσικά έχουμε και πολλά καλά χαρακτηριστικά ως λαός.

Την αγάπη σου για την όπερα την είχαμε ξαναναφέρει. Θα συμφωνήσω και εγώ με την Καρυάτιδα.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Δυστυχώς δεν τα πάω καλά με την Όπερα αλλά δεν βρίσκω παράξενο που πολλά κόμματα είναι ενάντια στη δωρεά. Πολύ φοβάμαι πως η Λυρική Σκηνή στην αρχαία Ολυμπία θα κάηκε το 2007...

leondokardos είπε...

NdN βλέπεις η αγάπη μου για την όπερα δε σταματά παρά τα ελληνικά χάλια μας.
Ασφαλώς και έχουμε πολλά καλά οι Έλληνες. Δε ξέρω όμως τι μας πιάνει και τα κλοτσάμε συχνά. Νομίζω οτι είναι στο αίμα μας απο τους αρχαίους χρόνους, ο καυγάς, να μαλώνουμε μεταξύ μας για το τίποτα.
Ενωμένοι κάνουμε θαύματα.

leondokardos είπε...

ΙωάννηςΚ,νομίζω οτι πολλές φορές και στο παρελθόν, υπήρξαν ΄Ελληνες που είχαν την οικονομική ευχέρια να κάνουν δωρεές,σε όφελος του κράτους και φυσικά όλων μας.Έαν δεν υπάρχει κάτι το πονηρό στη δωρεά, γιατί να μη τη δεχθούμε;

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Έτσι όπως το θέτεις έχεις δίκαιο αλλά πρωτιμάω το κράτος να φορολογεί τους έχοντες και να μοιράζει τα χρήματα σε αυτούς που δεν έχουν όπως γίνεται στις Σκανδιβικές χώρες.

patsiouri είπε...

Κι'εγώ στο ίδιο με την Καρυάτιδα κόλλησα.
Αν έστω και ένας, έστω και ένας μαθητής μου, είχε πάει με τους γονείς του ποτέ στην όπερα, θα ήμουν τρισευτυχισμένη...
Θα έβλεπα ελπίδα βρε αδερφέ!
Δυστυχώς, προς το παρόν οι γονείς των μαθητών μου ανταλάσσουν με τα παιδιά τους ήχους από τα τελευταία σκυλάδικα στο κινητό.
Εν ώρα μαθήματος, βεβαίως βεβαίως...

leondokardos είπε...

patsiuri όπως πολύ σωστά λένε, το πρώτο σχολείο είναι η οικογένεια. Δεν είναι μόνο στην όπερα που μπορούν να οδηγήσουν τα παιδιά τους οι γονείς. Είναι και σε άλλους πολιτιστικούς χώρους που μπορούν να τα οδηγήσουν, όπως στο θέατρο, σε μιά συναυλία, να τα μάθουν να διαβάζουν βιβλία κτλ.
Δυστυχώς όμως αυτό είναι σπάνιο φαινόμενο τη σημερινή εποχή και το θέμα είναι πολύ μεγάλο.

roadartist είπε...

Αίσχος......... Μονάχα αυτό.. τίποτα άλλο απογοήτευση..

leondokardos είπε...

Αρτιστάκι μου όταν έχουμε τέτοια μυαλά και νοοτροπίες, πως να παει μπροστά αυτός ο τόπος;

ippoliti_ippoliti είπε...

Λεοντόκαρδε, τι να σου πώ, η αγάπη σου για την όπερα, φθάνει σε όλους μας. Μένω έκθαμβη από τις εμπειρίες σου (οπτικές και ακουστικές).
Νιώθω πάντως και τον διάχυτο θυμό σου για τη στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και των συνδικαλιστών. Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω πολλά ούτε καν αρκετά,κάποια δημοσιεύματα στο Βήμα είχα διαβάσει και οι αμφιβολίες δεν μου ήταν τόσο στον αέρα ούτε μου φάνηκαν εκ του πονηρού. Βέβαια τίποτα δεν αποκλείεται. Πάντως για μένα η Εθνική Βιβλιοθήκη είναι δημόσιο πέρα ως πέρα δημόσιο αγαθό και υποχρέωση της πολιτείας. Η απαίτηση των χορηγών είναι μόνο η αναγραφή του ονόματος; είναι τουλάχιστον γελοίο εάν οι αιτιάσεις αφορούν αυτό.
Ηθελα επίσης να σου πώ ότι εσύ και αρκετοί σχολιαστές ανασύρατε σκέψεις που κάνω πολύ καιρό για το ρόλο της της παιδείας στην ψυχοσύνθεση του ανθρώπου και στην κοινωνική του συμπεριφορά.
Σ'ευχαριστώ γι αυτό.
ΥΓ.Ασχετο αλλά έτυχε την Πρωτομαγιά να δώ το Λάτσειο (εντατική μονάδα εγκαυμάτων στο Θριάσιο Νοσοκομείο)μοναδικό όχι μόνο στη χώρα αλλά και στην Ευρώπη. Τρομερή δωρεά, μετά από ένα τρομερό ατύχημα και η ειρωνεία, προσβάσιμο από τους πλέον ανήμπορους οικονομικά αυτής της χώρας.
Καλό βράδυ

leondokardos είπε...

ippoliti ειλικρινά σ΄ευχαριστώ γιά τα καλά σου λόγια.
Το θέμα δε το θέτω απο πολιτικής σκοπιάς.Απλά μου έκανε κάκιστη εντύπωση να κατακρίνεται μιά δωρεά τόσο σημαντική με προχειρότητες και ευτελή λόγια.Ναι, ασφαλως η Εθνική Βιβλιοθήκη αποτελέι δημόσια υποχρέωση. Δυτυχώς όμως δεν είναι η μόνη περίπτωση όπου το δημόσιο είναι ανίκανο να κάνει αυτό που πρέπει. Εξάλλου νομίζω οτι το μόνο που θα ήθελε ο δωρητής θα ήταν να ονομαστεί το πάρκο ή η λυρική σκηνή με τη χρήση του ονόματός του, αντί π.χ. να λέγεται Ολύμπια. Τέλος πάντων ο νόμος τελικά ψηφίστηκε και θα δούμε όπερα σε ένα σωστό χώρο. Σημειώνω οτι η λυρική σκηνή θα γίνει με τα σχέδια του πλέον κατάλληλου Ιταλού αρχιτέκτωνα με εμπειρια στο τομέα αυτό.
Βάζεις ένα τεράστιο και εξεραιτικά
ενδιαφέρον θέμα,τη προσφορά της παιδείας στη ψυχοσύνθεση και κοινωνική συμπεριφορά του ανθρώπου. Πιστεύω απόλυτα οτι η παιδεία που για μένα αρχίζει απο την οικογένεια, είναι ο πρωταρχικός παράγωντας στη συμπεριφορά μας.Αλλά το θέμα είναι πολύ μεγάλο για λίγες γραμμές.